develop #1
47
main.py
47
main.py
@ -6,37 +6,32 @@
|
||||
| |
|
||||
|
||||
"""
|
||||
from random import randint
|
||||
import random
|
||||
|
||||
class TicTacToe:
|
||||
"""
|
||||
uruchamia program, gracze wykonuja na zmiane ruchy,
|
||||
az do osiagniecia wygranej przez jednego z nich
|
||||
"""
|
||||
def __init__(self):
|
||||
self.player1 = Player("X")
|
||||
self.player2 = Player("O")
|
||||
self.board = Board()
|
||||
|
||||
def run(self):
|
||||
player1 = Player("X")
|
||||
player2 = Player("O")
|
||||
|
||||
board = Board()
|
||||
|
||||
for x in range(1,10):
|
||||
board.make_move(player1.token, player1.make_random_move(board.state))
|
||||
board.print()
|
||||
if board.isWin(player1.token):
|
||||
while True:
|
||||
|
||||
self.board.make_move(self.player1.token, self.player1.make_random_move(self.board.emptyFields))
|
||||
self.board.print()
|
||||
if self.board.isWin(self.player1.token):
|
||||
print("Player 1 has won.")
|
||||
break
|
||||
swarga
commented
Ten warunek jest już niepotrzebny, skoro masz Ten warunek jest już niepotrzebny, skoro masz `isWin()`.
Gra powinna trwać do wygranej lub remisu.
|
||||
|
||||
board.make_move(player2.token, player2.make_random_move(board.state))
|
||||
board.print()
|
||||
if board.isWin(player2.token):
|
||||
self.board.make_move(self.player2.token, self.player2.make_random_move(self.board.emptyFields))
|
||||
self.board.print()
|
||||
if self.board.isWin(self.player2.token):
|
||||
print("Player 2 has won.")
|
||||
break
|
||||
|
||||
class Board:
|
||||
def __init__(self):
|
||||
self.state = list(" "*9)
|
||||
|
||||
self.emptyFields = [0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8]
|
||||
|
||||
def print(self):
|
||||
board = ""+ self.state[0] +"|"+self.state[1] +"|"+self.state[2] +" \n-|-|-\n"+self.state[3] +"|"+self.state[4] +"|"+self.state[5] +"\n-|-|-\n"+self.state[6] +"|"+self.state[7] +"|"+self.state[8] +"\n"
|
||||
@ -45,9 +40,14 @@ class Board:
|
||||
def make_move(self, token, field):
|
||||
if self.state[field] == " ":
|
||||
self.state[field] = token
|
||||
self.emptyFields.remove(field)
|
||||
else:
|
||||
print("This field's taken.")
|
||||
|
||||
"""
|
||||
Ta funkcja byłaby dużo bardziej użyteczna,
|
||||
gdyby informowała nas który z graczy jest zwycięzcą
|
||||
"""
|
||||
def isWin(self, token):
|
||||
swarga
commented
Ta funkcja byłaby dużo bardziej użyteczna, gdyby informowała nas który z graczy jest zwycięzcą (zostaw sobie ToDo w kodzie do przemyślenia na później). Ta funkcja byłaby dużo bardziej użyteczna, gdyby informowała nas który z graczy jest zwycięzcą (zostaw sobie ToDo w kodzie do przemyślenia na później).
|
||||
if((self.state[0] == token and self.state[1] == token and self.state[2] == token) or
|
||||
(self.state[0] == token and self.state[4] == token and self.state[8] == token) or
|
||||
@ -70,15 +70,8 @@ class Player:
|
||||
def __init__(self, token):
|
||||
self.token = token
|
||||
|
||||
|
||||
def make_random_move(self, state):
|
||||
|
||||
emptyField = True
|
||||
while emptyField:
|
||||
randomField = randint(0,8)
|
||||
field = state[randomField]
|
||||
if field == " ":
|
||||
return randomField
|
||||
def make_random_move(self, emptyFields):
|
||||
return random.choice(emptyFields)
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user
Takie rzeczy dobrze byłoby przenieść do konstruktora (pamiętaj o
self
!)